Krémová hokkaido polievka

Krémová hokkaido polievka

Túto polievku by som mohla jesť každý deň. Je nenáročná na prípravu, reálne jej prípravou od očistenia tekvice po nabranie do taniera strávite maximálne 15 minút (zvyšný čas sa sama pečie v rúre a vy si len nastavíte budík, aby ste ju tam nezabudli). Nie je to len ďalší recept na hokkaido polievku – polievka z pečeného hokkaida chutí úplne inak ako z vareného. Zaručujem vám, že už budete robiť len túto 🙂

Prečo by ste si ju mali tiež uvariť?

Tekvica hokkaido je obzvlášť bohatá na vitamín A. V jednej šálke hokkaido polievky nájdete až 90 % odporúčanej dennej dávky vitamínu A, ktorý okrem toho, že má silné antioxidačné účinky je nenahraditeľný v správnej funkcii imunitného systému a najmä zraku. Viete, že nedostatok vitamínu A spôsobuje šeroslepotu? Nie je to však niečo, čoho by ste sa mali v našich končinách obávať, vyskytuje sa len veľmi zriedkavo. Ohrození však môžu byť starší ľudia a ľudia so sociálne slabších vrstiev, ktorých strava je chudobná na vitamíny. Olivový a tekvicový olej sú výbornými zdrojmi esenciálnych mastných kyselín najmä typu omega-3 , omega-6 a omega-9, ktoré si naše telo nedokáže vytvoriť samo a je preto odkázané na ich dostatočný príjem stravou. A bylinka – rozmarín nie len že jedlo krásne prevonia, ale obsahuje aj množstvo fenolov – silných rastlinných antioxidantov, ktoré nám pomáhajú v boji s nebezpečnými voľnými radikálmi, ktoré v našom tele vznikajú v nadmernom množstve napríklad aj vplyvom nesprávneho životného štýlu a znečisteného prostredia.

 

Čo potrebujeme na 4 porcie:
▪ 1 malá hokkaido tekvica, nakrájaná na mesiačiky hrubé približne 3 cm
▪ 1/2 čl sušeného rozmarínu
▪ 1 malý strúčik cesnaku
▪ 2 PL olivového oleja
▪ soľ a čierne korenie podľa chuti (ale soľou šetrite!)
▪ 3 šálky horúcej vody
▪ tekvicový olej na ozdobenie
▪ 2 PL tekvicových semienok, posekaných nadrobno

 

Ako na to?
Ako prvé si vždy zapnem rúru na 200 stupňov, aby bola pripravená kým si nachystám tekvicu. Ak aj vy patríte medzi ľudí, ktorí neznášajú šúpať tekvicu, mám pre vás dobrú správu! Šupka tekvice je obzvlášť bohatá na vlákninu, a preto je ju vlastne škoda vyhodiť. Tekvicu nešúpte, stačí ju vždy dôkladne vyumývať – najlepšie je ju aj jemne vydrhnúť kefkou na zeleninu, aby ste odstránili prípadné nečistoty. Umytú tekvicu nakrájame na mesiačiky a lyžicou vydlabeme vnútro. (Ak ste trpezlivý, vnútro tekvice nevyhadzujte, ale jednotlivé semienka dôkladne vyumývajte a upečte nasucho v rúre – domáce čerstvé pečené tekvicové semienka chutia neporovnateľne lepšie oproti tým kupovaným, ktoré sú navyše často presolené – a ako určite viete, so soľou to preháňať netreba) Tekvicu a strúčik cesnaku dáme na plech (ak si chcete uľahčiť život, vystelte plech papierom na pečenie – predídete pracnému drhnutiu plechu), posypeme rozmarínom, osolíme, okoreníme a polejeme olivovým olejom. Vložíme do vyhriatej rúry na 200 stupňov a pečieme približne 25 minút, kým tekvica úplne nezmäkne.
Upečenú tekvicu preložíme do hrnca, pridáme horúcu vodu a ponorným mixérom rozmixujeme do hladka.
Polievku podávame pokvapkanú tekvicovým olejom a posypanú s tekvicovými semienkami, ktoré sme opiekli na suchej panvici.

 

%d blogerom sa páči toto: